A weboldal helyes működéséhez engedélyezze böngészőjében a javascriptet!

Jézus nyomában jártunk

2016. május 2. (hétfő) 10:10

2016. április 4-10. között a Szentföldön járt a magyaróvári hívek egy kis csoportja, de szívében magával vitte az egész egyházközséget. Így emlékezett vissza egyik zarándokunk...

A Mosonmagyaróvári Egyházközösség zarándokcsoportja 2016. április 4-10-ig Bodó Zoltán plébános atyával a Szentföldön járt.

Az út a Liszt Ferenc repülőtéren kezdődött, ahol az Izraeli állam által megbízott héber-magyar szakemberek végezték a szigorított biztonsági ellenőrzést és átvizsgálást.

A kellemes repülőút után első szállásunkra Názáretbe vitt buszunk. Innen csillagtúra szerűen jártuk végig helyi idegenvezető segítségével a Jézus életútját meghatározó szent helyeket.

A zarándoklat minden napja különböző helyeken celebrált szentmisével kezdődött, melyeken Zoltán atya egész napra a helyhez és a látnivalókhoz kötődő lelki útravalóval látott el bennünket.

Első napunkon a Nyolc Boldogság hegyére vezetett utunk, majd csónakáztunk a Genezáreti tavon. Jártunk Kafarnaumban, Tabgha templomában, amely a kenyérszaporítás emlékére épült és a Primátus templomban. Megkerülve a tavat megálltunk a Jordán folyó egy olyan szakaszánál, ahol láthattunk alámerítéssel végzett keresztelkedést.

Másnap szentmisén vehettünk részt a Kánai Mennyegző templomában, Urunk első csodatételének színhelyén. Itt egy meghitt szertartáson a jelenlevő házaspároknak lehetőségük volt esküjük megújítására is. Ezt követően Akkóba utaztunk, a keresztesek központjába. Innét a Kármel-hegy és Haifa felé vettük utunkat. Megnéztük Illés barlangját és a csodálatos Bahai kertet, majd hazatértünk szállásunkra.

Utolsó napunkat Galileában a názáreti Angyali Üdvözlet templomában kezdtük, mégpedig az altemplomban, hisz a hagyomány szerint ez a "barlang" Mária háza. Szentmisén vettünk részt a mellette lévő Szent József templomban, majd a Tábor-hegyre utaztunk, Jézus színeváltozásának helyére. Innét a Jordán völgyén át Júdeába folytattuk zarándoklatunkat.

Megérkezésünkkor Betlehembe mentünk és meglátogattuk a szent helyeket. Jártunk a pásztorok mezején, a Születés Bazilikában és az ún. tejbarlangban. Elfoglaltuk betlehemi szállásunkat és másnap innét folytattuk az ismerkedést Júdeával.

Reggeli után utunk a sivatagba vezetett. Jézus megkeresztelkedésének helyén vettünk részt szentmisén, majd a Holt-tenger mellett utazva eljutottunk a Masada erődhöz. Megismerkedtünk történetével, majd visszaindulva Qumránban megpihentünk és lehetőségünk volt kipróbálni a Holt-tenger vizében való lebegést.

Másnap a szentmisénk az Olajfák-hegyén lévő barlangtemplomban volt, ahol az apostolok várták Jézust, majd megkezdtük jeruzsálemi városnézésünket. A Beteszda fürdőjétől indulva végigjártuk a via Dolorosa-t. Az 1.5 km-es út tizennégy állomást tartalmaz, melynek mindegyikéhez Jézus utolsó óráinak eseményeit köthetjük. Megérkeztünk a Golgota sziklája és Jézus sírja fölé épült Szent Sír Bazilikába, melyen több különböző egyház osztozik. Legnagyobb területtel az ortodox görögök, a római katolikusok és az örmények rendelkeznek. Voltunk az utolsó vacsora termében, majd megnéztük Dávid király sírját. Különleges öröm volt mindannyiunk számára az Elszenderedés Templomában az egyes nemzetek kápolnái között hazánkét is felfedezni. Az aznapi programból nem maradt ki a Siratófal megtekintése sem.

Utolsó napunkon a betlehemi Születés Bazilika Szent Ilona kápolnájában vettünk részt szentmisén, majd Ein Karembe utaztunk és megnéztük a Vizitáció templomát. Innét Jaffába utaztunk, majd a Tel-Avivi piaclátogatást sem hagytuk ki, ahol kedvünkre kóstolhattuk a helyi termelők finomságait.

Egy ilyen derűs, imával átszőtt, baráti hangulatban eltöltött, lelkiekben felemelő, erőt adó zarándokutat kívánok minden hívő testvéremnek!