A weboldal helyes működéséhez engedélyezze böngészőjében a javascriptet!

"Felicità" Ifjúsági hittanosok zarándoklata Rómába

2015. július 13. (hétfő) 16:39

Ahogy a hívek is értesülhettek róla, a rendszeres vasárnapi hirdetéseken keresztül, az ifjúsági hittanosok idén egy zarándoklat keretében eljutottak Rómába. A zarándoklatot plébánosunk, Bodó Zoltán atya vezette...

Hétfőn, kora reggel (hajnali 4 óra), a templom előtti keresztnél gyülekeztünk, majd rövid imádság után elindultunk a hosszú útra. Az előttünk álló 12 óra nagy részét alvással, majd beszélgetéssel, olvasással és zenehallgatással töltöttük el. Mindenki izgatottan várta, hogy miként fog zajlani ez a pár nap, amit ebben a csodás városban eltöltünk majd.

Délután fél 5 körül érkeztünk meg az Isteni Megváltóról Nevezett Nővérek fenntartásában működő magyar zarándokházba, ahol szeretettel fogadtak bennünket a nővérek. Elfoglaltuk szobáinkat, majd egy gyors felfrissülés után hálaadó szentmisével fejeztük be utunkat. Ezt követően elmentünk a belvárosba, méghozzá a Szent Péter térre, majd egy kis esti sétát téve a Piazza Navona mellett igazi, autentikus pizzavacsorát költöttünk el. A nap zárásaként még egy szép tűzijátékban is részünk volt az Angyalvárnál, melyet Szent Péter és Pál apostolok – Róma fővédőszentjei – tiszteletére rendeztek.

Kedden reggel, a korai ébredés és reggeli után, szentmisére indultunk a Szent Péter-bazilika magyar kápolnájába, ahol rajtunk kívül másik négy csoporttal együtt ünnepelhettünk. Az a kegyelem is megadatott számunkra, hogy háromszoros ezüstmisén vehettünk részt. A szentmise és a bazilika megtekintése után a bátrabbak felmentek a kupolába, a többiek pedig Zoltán atyával hűsöltek egy kávézóban. A vatikáni látogatás után továbbmentünk az Angyalvár felé, majd pedig Róma zegzugos utcáin át eljutottunk Néri Szent Fülöp sírjához, utána a Pantheonhoz, ahonnan tovább haladva megnéztük a Trevi-kutat. Sajnos még restaurálják, így nem láthattuk teljes pompájában. Innen a Spanyol-lépcsőhöz mentünk, majd a Piazza del Popolora értünk, ahol megnéztük a híres Mária-templomot Caravaggio képeivel. Visszafordultunk a Piazza Navona felé, hogy megnézhessük a franciák Szent Lajos templomát, szintén Caravaggio képeivel, majd a Szent Ágoston templomban Szent Mónika sírját, illetve a Piazza Navona-n álló Négy folyó szökőkutat, mely Bernini alkotása. A napot, igaz fáradtan, de élményekkel gazdagon és a művészetek árnyékában egy vacsorával fejeztük be.

Szerdán reggel ismét szentmisével indult a napunk, majd pedig a reggeli után a Lateráni bazilikát néztük meg. Itt is – ahogy minden látnivalónál – a Zoltán atya által összeállított kis útikönyvből olvastuk fel a tudnivalókat, illetve Zoltán atya is mondott pár szót, majd pedig megnéztük a bazilikát. A bazilika látogatása után a Scala Santa-hoz azaz a Szent Lépcsőhöz mentünk. Ezen a lépcsőn ment Jézus Pilátus elé mielőtt a nép halálra ítélte volna. Itt mindenki a szokásoknak megfelelően, térdelve és imádkozva ment fel a 28 lépcsőfok tetejére. Miután végigjártuk Jézus egy útjának részét, továbbmentünk a városban és egy nem mindennapi élményben volt részünk, ugyanis a Vatikáni rádió épületébe látogattunk el, ahol a magyar szekció munkatársai közül Somogyi Viktória mutatta meg nekünk a rádió épületét és avatott be minket az ő mindennapjaikba. Innen is köszönjük neki, ismételten, ezt a felejthetetlen délelőttöt. A rádióban tett látogatás után megcsodálhattuk a Santa Maria Maggiore bazilikát, a kőoszlopot, amelyhez Jézust kötözték ki, amikor megostorozták, a "háromemeletes" Szent Kelemen bazilikát, a Colosseumot, a diadalíveket, a Forum Romanum egy részét, a Palatinus dombot, a Szt. Kozma és Damján templomot a betlehemmel, majd pedig a Vittorio Emanuelle emlékművet is. Innen busszal utaztunk a szálláshelyünkre, melynek közelében egy családi étteremben megvacsoráztunk.

Csütörtökön szentmise, majd pedig a reggeli után, a Falakon kívüli Szent Pál-bazilika látogatásával kezdtük a napot. Itt megcsodálhattuk a bazilika előkertjét és homlokzatát, a pápák arcképeit Szent Pétertől egészen napjainkig, azaz Ferenc pápáig. A bazilika melletti bencés kolostorban megnézhettük a kerengő csodás, díszített csavart oszlopait, Szentek ereklyéit, régebbi miseruhákat és szent edényeket is. Innét a Circus Maximus felé vettük az irányt, majd pedig fel az Aventinus dombra. Itt megnéztük a bencés apátságot ahol a bencések prézes apátja is tartózkodik, egy kulcslyukon keresztül csodás dolgokat láthattunk a máltaiak kertjében. Megnéztük továbbá Szent Elek és Szent Szabina templomokat, majd egy narancsligetből csodálatos panoráma tárult elénk. A dombról leérve az Igazság szájához érkeztünk, majd folytatva városnézésünket a Piazza Del Campidoglio-n láttuk Marcus Aurelius lovas szobrát, végül pedig a Terrazza delle Quadrighe-ről fotóztuk az elénk táruló Róma látképét. A nap maradék részében pedig visszamentünk a Szent Péter térhez, hogy a közeli árusoknál kereshessünk ajándékot az otthon maradottaknak.

Pénteken, reggel hatkor indultunk ismét útnak. Hazafelé sok kaland közepette, de az égieknek köszönhetően, komolyabb gond nélkül hazaértünk.

Mindenkiben felejthetetlen élményeket hagyott ez a zarándoklat, a csapat még jobban összekovácsolódott és Zoltán atyának hála mindenkinek lett egy új kedvenc dala.

Mindez persze nem jöhetett volna létre a Kedves Hívek nagylelkű adománya nélkül, melyet a süteményakciónk keretében adtak támogatásként. A hívek adományaiból teljes mértékben tudtuk fedezni utazásunk költségeit. Hálásan köszönjük minden Kedves Adakozónak a támogatást és imáinkba foglaltuk Önöket. Továbbá köszönjük Dr. Tóth Lajosnak és családjának az autót amellyel zarándok utunkat járhattuk. Nélkülük nem tudtuk volna eljutni Rómába.

Ismételten köszönjük mindenkinek a segítséget, a hozzájárulást és MINDEN támogatást. Kérjük, hogy az Isten fizesse vissza mindenkinek úgy, ahogy azt számára jónak látja.